Blogger Template by Blogcrowds

private eye

arini aku baca suratkabo..tp bukan 'sulat kaba lama' ok! ada la dia citer pasal sesuatu yg aku rasa sgt bagus dan mmg patut ada sejak zaman purbakala lagi kt msia nie. klau nk tau pasal per baca ni dulu:

“Pengguna jalan raya terutama penumpang dan pejalan kaki boleh mengambil gambar pengguna lain yang sedang melakukan kesalahan dan menghantarnya kepada JKJR sebelum diserahkan kepada penguatkuasa undang-undang,”
petikan drp utusan malaysia 29/05/2008 8:34pm


tau apa maksudnyer? ini bermakna aku akan amik gambo semua org yg kurang ajau potong keta aku tanpa kasik signal atau mana2 minah yg xreti bawak keta, atau mat2 rempit kt bulatan pahang tu yg bawak moto mcm syialll..!!

inilah masanya, aku sbg rakyat msia yg memandu secara berhemah boleh menegakkn keadilan dan menjadi warganegara yg mementingkan keselamatan diri dan juga insan tersayang. aku dgn pantas telah me'register'kn diriku dlm laman web tu. oo..lupa plak..korang leyh layari www.panducermat.org.my utk mendapatkn maklumat lanjut.

tp jgn lak leka amik gambo kesalahan org lain kita (aku) plak yg jadik mangsa mamarazzi yg amik pics aku tgh bawak keta tp sebok ngn kamera lak kn? sbb dm quote tu dia kata "penumpang atau pejalan kaki" BUKAN "pemandu" ok!!sila baca dgn jelas n fahami betul2..

sesutu yg menarik ialah, aku rasa org ramai akan teruja buat semua nie sbb utk membuat pengaduan secara terang2an, mereka takut atau 'malu'. so klau setakat nk post pics dlm website mmg xder hal. ala..mcm fizah yg me'mamarazzi' mamat dlm lrt tu la kn.? xgitew fizah? (aku pon selalu amik pics curi - pengakuan jujur seorg jejaka tampan)

so, aku menyeru kpd semua pembaca setia blog aku, marilah kita togather-gather memberikan pendidikan jalanraya yg baik utk masyarakat diluar sana walaupun ada antara kita bukanlah pemandu pon...(kn eja?)

"good driver is a good malaysian!"

3 - comments:

aku penah naik bas intrakota, pemandu tu bawak bas laju ngalahkan lumba F1. bila dia brek, sorang perempuan yg x de tpt duduk jatuh tersungkur sbb bas berhenti mengejut. aku tak hairan malaysia adalah antara negara yg mempunyai kadar kematian jalan raya yang paling tinggi di dunia.

30 May 2008 at 04:24  

weh,..hbs tu bwk kete smbil gune enset pon satu kesalahan kan???
gune enset amek gmba org tu kn slaah gk la mknanye kan???hahaha

30 May 2008 at 12:18  

may i borrow the statement, "(a) good driver is a good Malaysian"? Really like it.

30 May 2008 at 19:18  

Newer Post Older Post Home