Blogger Template by Blogcrowds

mak n ayah

ari khamis lepas aku balik umah parents aku kt kg delek klang. aku g ngn akak aku. kebetulan dia nk g sana jugak. sejak jadi suri rumah semula ni (dia berenti keja dh seminggu) dia asyik bejalan jer....so aku naik komuter drp sentul n dia pick up aku kt komuter subang jaya.

aku mula2 ingat nk g lewat sbb nk tido dulu. but bila dia nk g kul 11am, maka aku tpaksa mbatalkn niat murni nk tido tu. kitowng smpi klang kul 1230pm. anak dia si 'gibu-gibu' ada skali. kakak aku balik lepas dinner. aku plak xsampai ati nk balik sbb mak aku mcm sedey jer jumpa aku kejap sgt. aku ni cepat sket tsentuh hati ngn mak aku. aku kn anak mak!! so aku amik keputusan tido klang.

mlm tu kitorng borak2. biasala, byk gossip n citer aku xdpt update mak. then, mak tetiber ckp yg dia dh sedia nk menamakan tanah dia yg kt kg (sabak bernam) utk kami 3 beradik. but then segera aku balas "beta xmau.." berubah muka mak bila aku ckp mcm tu. then dia perlahan berkata, "klau ko xnk pon, pk la masa depan. skrg mungkin xde harga bg ko. tp beringat la utk bini n anak2 ko nanti." so sku diam jer. malas nk bangkang coz nanti sure org tua tu nangis. actually mak aku bukan la kaya raya yg ada tanah beratus2 ekar. tp mmg cukup utk kami adik beradik.

aku bukan sesajer xnk tanah tu. but, aku xnk ada hal kemudian hari. aku lebey kenal kakak n adik aku. biala diorng jer amik semua. aku tau sgt perangai diorng. aku lelaki. aku akan dpt lebih drp segi perundangan Islam. sbb tu aku xnk. biarlah aku usaha cari harta sendiri. skrg pon aku susah. aku stil survive ngn gaji aku n pandai2 kawal belanja aku. org maybe xtau. tp aku sebenarnya 'sakit' dgn masalah duit ni. thah la. tp seorg kawan baik aku yg aku tanya pendapat tentang ni ckp, aku patut amik pemberian pusaka mak aku tu. apa yg penting, terima dulu katanya. selebihnya, pandai2 la. hummm...aku xtau la..mungkin bg sesetgh org, itu berita baik. tp bg aku mendapat sebidang tanah pusaka akan buat aku bertambah kusut.

then, ada satu lagik berita yg sgt xbest. ayah akan masuk spital 22hb nie kt HUKM. dia akan buat operation hernia yg dh melarat tu. aku mmg sakit ati kt adik aku yg mcm buat sambil lewa pasal tarikh operation ayah tu. patutnya dh lama buat. skrg dh teruk baru dia nk sebok. but, aku xjumpa or call dia. klau aku yg buat, kalah kakak aku yg dh pon 'bagi' dia sebijik dua dlm phone n sms. sbb aku bab2 mak n ayah mmg aku xkn diam..

aku sebenarnya xnk citer benda2 ni dlm blog. sbb seolah memburukkn adik beradik aku jer. but hanya cara ini aku luahkn perasaan aku. aku nk satu dunia tau yg aku bukan sentiasa hepi even muka aku n cara aku selalu buat org hepi n gelak ketawa. bila aku harapkn lover utk dgr semua nie, dia xada disisi. n aku tau, dia pon xminat nk layan perasaan aku yg mungkin mmbebankn dia. alex pon aku xdpt hubungi lg sbb semua chat channel yg ada dh kena block. skype yg terakhir aku ada pon dh hancur...sesekali aku sms dia kt num UK dia. but no reply....so sad...

utk pembaca blog aku yg xbest ni, sori klau korng bosan dgr aku bebel. tp aku xpedulik sbb ni blog aku. xnk baca sila klik tanda 'x' dlm kotak merak kt ujung kanan belah atas skrin anda..!!



anak mak

anak ayah jugak

nama dia oren tp panggil ohyen

aku lupa nama dia pe. tp mulut bising mcm minah kepoh!

budak kecik

gomok tgh tido

uncle n gibu-gibu. klau mama dia marah dia melawan tp klau uncle marah dia diam n merajuk smpi uncle pujuk!

kacang buncis

kacang panjang

cili padi. jgn harap aku makan!!

ni ler umah yg mak ayah aku dok skrg. jgn ingat aku org senang...

'tok tan' nk petik buah betik sambik dibantu oleh cucu kesayangan

lupa lak nama bunga nie. alex, awak tau x?

jambu batu yg aku suka petik n makan terus tanpa basuh. then mak msti marah. "basuh dulu buah tu..!"...huhuhu..

mempelam manis

kacang botol. tp xnmpk mcm botol kn? apa relevan nama itu utk kacang ini aku xtau..

pun xtau pokok apa..aku main snap jer pics bunga nie.


ps: mak ayah aku mmg abiskan masa ngn tanam benda2 nie. xtvt utk kuarkn peluh. ada la pokok pisang, ubi, bayam, kangkong, etc..tp aku xamik coz dh nk senja. takut termasuk pics2 xsepatutnya...huhuhu...

1 - comments:

bunga merah tu kalau x silap dlm bahasa malaysia ialah balung ayam/tahi ayam....hehehe
yang last sekali tu ialah misai kucing, untuk bantu org yg ada masalah kencing manis

19 May 2008 at 23:32  

Newer Post Older Post Home