Blogger Template by Blogcrowds

aku mahukan bulan

aku bertengkar lagi dgn syg. aku xtau apa puncanya. maybe sbb aku suruh dia singgah umah b4 dia balik kuantan tp dia xnk atau sbb2 lain yg maybe aku xsedari. entah la..org kata setiap hubungan ada pasang surut. tp xkn utk aku sentiasa gerhana?

aku ada terbaca. kwn umpama bintang. kekasih umpama bulan. langit akan berseri dgn kehadiran bintang tanpa sang rembulan. bintang xperlukan bulan utk menyerlah. ada benarnya. tp bg aku bulan sgt istimewa. sejuta bintang tetap xmampu mengalahkn sinarnya. bintang berkelip2. namun bulan terus menatari langit dgn cahayanya.

jd, walau aku miliki beribu bintang, aku masih mgharapkn bulan disisi. krn mlm yg ada bulan lebih indah.

kembali kpd soal aku n syg. kami selalu berbeza pendapat dlm soal hubungan kami. entahlah. apa yg aku mahu sering bercanggah dgn apa yg dia harapkn. aku xfahami dia?aku xmahu bertolak ansur? tu yg dia kata. tp aku dh cuba n sebenarnya aku dh buktikn yg aku mengikut apa yg dia mahu. apa lagi agaknya yg masih kurang?

smlm, tarikh yg amat bermakna tp semua jd hancur. krn aku. aku yg bodoh. aku yg tolol. kemana akhirnya ikatan kami, aku masih xtahu. 2 bulan masa diberi. tp aku xperlukan. aku dh memilih dia. mengapa perlukn masa lagi? hanya org yg xpasti akan beri alasan itu. berpasangan bermakna disertai komitmen. jgn terima jika xmahu. tiada paksaan utk ini.

mungkinkah sayang dilantun tp cinta tidak diserta?
adakah hanya teman dimahu tp bukan kekasih tmpt mengadu?

aku mahukan bulan. terima kasih bintang.

0 - comments:

Newer Post Older Post Home