Blogger Template by Blogcrowds

emotionally lonely


aku xpasti aku dgr tajuk entri tu kt mana. tp aku dh tulis phrase tu atas kertas n tampal kt cubicle aku. sekadar mengingatkn diriku bahawa aku akan menulis tentangnya didlm blog aku yg xseberapa ini.


tp saat jariku mula memijak bumi keyboard ini, aku xtau apa perlu aku katakan. terlalu byk benda yg ingin ku luahkan namun semua jadi kosong secara tiba2. mungkin aku benar 'kosong' tika ini. aku bukan jenis manusia yg pandai mengeluarkn bunga2 bahasa. aku lebih straight forward bila bercakap. krn bgku, utk apa kita cuba menyiratkan maksud kata sedangkan semuanya mudah dan tersurat.

emosi aku mmg agak terganggu sepanjang mggu ini. sudah mlm keempat aku keja, tp hanya hari pertama aku menaip blog dan hari ini aku kembali. apa aku lakukan? aku cuba gembirakan hati dihadapan kwn2 yg nampak aku secara lahiriah dan berlakon ceria dgn seorg teman lagi yg amat aku kasihi namun masih belum ada kesempatan bertemu walau setiap hari aku melihatnya.

aku bukan jenis yg emo. permasalahan aku seringkali membuatkn aku rasa xtenang. aku perlukan teman utk meluahkn. yg selalu jd mangsa ialah adie. dia terpksa dgr sbb klau dia xnk dgr pon, aku tetap akan terus membebel kt dia. u r great man! thxs. xmampu aku balas. xsemua nasihat dia aku dgr, tp aku bersyukur krn dgn hadirnya dia dlm kehidupan ini, aku xperlu kehidupan lain.

anis, walau aku suka nyakat dia, tp bila bersuara soal hati atau kerja, aku suka telus padanya. kepercayaan aku pdnya cukup tinggi. aku tau apa yg aku buat. dgn dia aku rasa 'aku'. xperlu bersembunyi apa. aku tau dia sensitif, tp aku buat xtau smpi akhirnya dia dpt terima siapa aku. aku tau dia sedang baca entri ini, so, aku nk ingatkan dia, komisen jgn lupa arr!!

bersuka ria dan bercanda tawa. sesuatu yg aku perolehi drp eja. kegirangan hatinya buat aku cukup senang. sesekali aku sengaja jadi serius utk dia terus-terusan mengacau aku. klau dia tiada, nyata aku rindu.

kak azy n b.aku sukar mengungkapkan hubungan aku dgn mereka. byk suka dan byk duka aku lalui dgn mereka. sejak mengenali mereka hampir 6 tahun lalu, buat aku kagum bhw masih ada kwn yg sudi menerima aku. sering keluar bertiga atau dgn salah seorng drp mrk buat aku xterasa sunyi sgt saat tiada kekasih disisi. pengsan dan dibawa ke hospital dgn menaiki ambulance dr rumah mereka di wangsa maju adalah sesuatu yg xdpt aku lupa smpi mati. bila berckp tentang itu, aku akan tertawa sedangkan dlm hati meronta mahu mengeluarkan airmata. kak azy dan b, terima kasih!!

antara org yg selalu terkena tempias kemarahan aku ialah seorng teman yg dikenali drp friendster. entah kenapa aku suka carik gaduh dgnnya walau sebenarnya selalu tiada alasan utk itu. salah seorng peminat setia blog aku (rasanya), aku hargai kesabaran dia melayan kerenah aku didepan pc. mlm ni blom gaduh ngn dia lagik..nanti ek cik mael yg xbest!

seorng lagik yg mampu buat aku rasa tenang ialah seorg teman yg jauh. jauh di benua berbeza. kasih syg yg dia berikan buat aku terharu. cuma ada batasan yg masih memagari hubungan kami. dia tau apa yg berlaku dipersekitaran aku sbb setiap hari aku beritahu dia. dia seolah2 'yoyo', bear yg sentiasa dgr kata2 aku. jujur aku katakan, aku sayang dia. dia sedang bahagia n aku bahagia untuknya. jaga diri. jaga hati. alex.

dan dia....dia yg selalu minta aku sembunyikan dirinya. dia yg aku cintai. dia yg aku harapkan. aku xkn memilih yg lain. aku ada dia. tp aku xpasti adakah dia juga harapkan aku...atau dia sedang berkira untuk meninggalkan aku...entahlah..

tp semua tu hanya teman dikala aku di opis atau keluar berhibur. masa aku sendiri di rumah? atau sendirian di opis? saat itu sungguh menyayat hati. xsiapa tau.......

pujangga menyebut, 'lepaskn cinta itu pergi. kiranya ia kembali, maka cintailah ia. jika ia pergi, lupakan lah ia..'
~usah pikirin soal cinta lagi donk!~

2 - comments:

jangan dilayan emo tu....

7 May 2008 at 08:25  

aiyooo..cerpen ke ni???

7 May 2008 at 12:25  

Newer Post Older Post Home