Blogger Template by Blogcrowds

Perginya seorang Raja


Klau nk kira, ada aku kesah bila Michael Jackson dh xde kt dunia nie? Bukan dia kenal aku pon. Lain la aku ni doctor peribadi dia atau aku ni Diana Ross atau Liz Taylor kn? Sure MJ kenal aku..tp sebab dia tu ‘Raja’ (dia raja negara mana ekk??) maka seluruh dunia seolah2 suram kehilangan nya. Mana taknyer, tokey lilin terus kaya dpt untung billion2 coz semua org nyalakan lilin kt MJ demi memperingati dia. Setiap stesen tv sibuk nk tunjuk siapa plg hebat dlm menceritakan pasal MJ kt dlm pelbagai progam terbitan mereka. Segala benda yg ada gambar or nama MJ akan leh buat duit. Org yg xpenah suka or kenal MJ pon ikut sama beli or dgr lagu2 dia. Soal dia benar2 Muslim atau tidak pon xdiperdulikan org. keranda emas yg menyimpan mayatnya buat aku rasa sakit jiwa sbb baik duit beli keranda tu bg kt anak yatim. Lagik elok kn? Bukanla nk kata aku ni anti MJ tp kdg2 aku rasa kita nie terlalu melebih2 dlm sesuatu yg xsepatutnya. Aku ngaku aku suka dgr lagu2 dia terutama yg meyentuh soal sejagat. Tp aku xmampu la nk berjaga sehingga kul 2-3 pagi sbb nk tgk ‘konsert’ pengebumian MJ. Pelbagai andaian dibuat atas sebab2 kematian MJ. Soal harta kekayaan, penjagaan anak, dimana patut mayatnya di tanam dan mcm2 lagi terus menarik minat org mengikuti kisahnya sehingga hari ini. Buat peminat MJ, jgn lupa kita juga akan jadik mcm MJ. Cuma xde saper nk wat live telecast korg mati nanti. huhuhu…

p/s: ada mbr baik aku letak status kt Skype ‘may u rest in peace.. Jacko 1958-2009 :-(’ Perluker uolss?hehehe

0 - comments:

Newer Post Older Post Home