Blogger Template by Blogcrowds

Masuk wad lagik!!


Aiyoo…ni kira kali ketiga la aku mendapat pakej penginapan 3 hari 2 malam kt pcmc nie..dh la pakej ni kena bayar sendiri even ada diskaun staf price tp perlu ke utk tahun ni je dh 2 kali?? Klau aku nk citer mmg menyakitkan ati jer.. anyway aku akan citer jugak la kn..sbb kalau aku xciter korang akan tanya. So baik aku citer je la.so citernya mcm nie..secara ringkasnya aku xsihat. Demam+ diarrhea yg smpai buat aku hamper pitam. Punca? Adie kata sbb makanan yg kami mkn tghari tu. Dunno la…tp aku tak sedar diri sampai ambulance dtg ‘pick up’ aku kt umah..dasat jugak kn? Apa xnyer, aku leh mandi dgn pakai baju+sluar, sepak kerusi meja kt dlm umah dan masa nk dibawa ke spital aku xtau saper yg pakaikn aku kain pelikat..huhuhu….malu la aku, org nmpk segalanya yg xpernah dipertontonkn pada khalayak umum itu!! Aku kena ikat atas stretcher. Semua paparazzi kt blok aku tu dtg la tgk aku (smpi skrg aku malu bila org tgk aku kt flat tu). Smpi kt spital aku xberapa sedar tp aku tau aku kena masuk wad n diberi ubat tido. Doctor yg check aku ckp aku ada infection dlm perut (diorg wat scope kt dlm perut. Procedure yg buat aku rasa separuh mati bila tube dimasukkn dlm tekak. Last2 diorng inject aku dn ubat pelali n wat masa aku xsedar) bila aku jaga jer aku tau semua dh siap. Well, masa aku dlm wad rupanyer byk benda terjadi. Aku g terajang abg fendi kt muka, org yg masuk bilik aku rasa ‘somting’ n mcm2 benda la. Ala2 misteri nusantara la jugak…klau crew2 seekers dtg wat shooting pon best gak.. aku g berubat lepas kuar spital. Mcm biasa la, semua tok bomoh or ustaz yg aku jump abg jawapan standart drama melayu ‘kamu ni terlangkah benda’ ‘awk ni ada benda minat nk dekat’ ‘ko ni lemah semangat. So benda2 ni senang nk hinggap’ dan mcm2 lagik la ayat2 cinta drp diorg nie. Anyway, aku rasa bertuah punya mak+ayah yg sggp bwk aku g berubat ni. Alhamdulillah skrg aku makin ok.mula2 dulu aku langsung xleh sorg2. aku akan jd takut n menggigil. Thah la, bg aku ni semua ujian Allah agar aku sedar dan berubah menjadi lebih baik drp sebelumnya. Maknanya Allah syg aku lebih drp korang..hehe… bdw, terlanjur citer pasal masuk wad ni, ramai kwn2 pcmc turut terkena tempias dan menerima pakej mcm aku. Cuma ada yg lebih lama coz best kot stay lama2 kt dlm wad tu..antaranya, eja,kak zety,hema,anis duyung,Azean,nithia,syahmi,anas etc. so lepas ni pcmc dpt byk untung coz staf pon ramai yg menginap. Then pcmc akan jadik kaya dgn untung juta2. pastu leh la bg aku bonus setahun gaji. Xgitu?? Amin.

p/s: baru bulan july tp MC aku dh negative dua hari. Ko ada mcm tu???

0 - comments:

Newer Post Older Post Home