Blogger Template by Blogcrowds

Mak Uda dan Hospital Selayang


Mak uda adalah kakak kpd mak aku yg tinggal kt sg besar. Salah sorg anak dia ni adalah eorg pelakon drama kt tv. Xpayah la aku sebut coz nanti org kata aku tumpang glamer plak. Sbb aku mampu mencari my own limelight ok! Well..aku bkn nk citer pasal glamer or popular kt entri ni. Mak uda ni dh semakin uzur. Drp mendapat rawatan kt hospital klang hinggalah ke hospital selayang, terlalu byk sgt ujian dan rawatan yg dia terima. Aku tau tubuh badan dia yg uzur tu xmampu menahan pelbagai ujian tersebut tp dia tahan jugak. Masa aku melawat dia kt selayang tu aku tanya doctor what exactly happen kt dia. Doc ckp diorg dh masukkn tiub kt bdn dia coz dia ada byk penyakit. Mak uda aku I jarang g spital. Klau demam or pening dia akan makan panadol or just g clinic jer.kdg2 dia amik umah sensei drp kedai cina. Rupanya dia menderita terlalu byk penyakit dalaman yg dia sendiri xsedari. So bila masuk spital semua org terperanjat dgn hasil ujian. Plg aku sedih ialah bila doc ckp, dia dh xde harapan lagik. Berair mata aku siott!! Mmg benar setiap yg hidup akan mati. Tp bila berdepan soal begini xde saper yg mampu menahan perasaan kn? Aku Cuma mampu berdoa segalanya dipermudahkan oleh Allah Ta’ala bgnya nanti. buat ahli keluarga mak uda, aku hanya inginkan kamu semua bersedia menerima dan bersabar. Masa aku kt hospital selayang tu aku rasa sesuatu yg buat aku merenung sekitar. Bukan apa, aku juga bekerja di hospital tp bila berada di sana aku rasa sgt berlainan. Mmg aku rasa setiap pesakit kt pcmc ni amat bertuah. Layanan kelas pertama dgn situasi yg seolah berada dlm hotel. Apa lagi yg kita harapkn kalau nk dibandingkan dgn spital lain kn? Bukan aku mengeji hospital kerajaan (mak ayah aku keja kt HKL berpuluh tahun) tp aku rasa dh tiba masa perkhidmatan kesihatan kt Malaysia ni di naik taraf. Aku xkata pcmc terbaik tp byk yg boleh diperbaik dgn melihat contoh2 baik kn?

p/s: artikel pasal kemewahan pcmc - http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0720&pub=Kosmo&sec=Rencana_Utama&pg=ru_01.htm

0 - comments:

Newer Post Older Post Home