Blogger Template by Blogcrowds

ayat-ayat cinta

desir pasir di padang tandus
segersang pemikiran hati
terkisah ku di antara cinta yang rumit

bila keyakinanku datang
kasih bukan sekadar cinta
pengorbanan cinta yang agung
ku pertaruhkan

maafkan bila ku tak sempurna
cinta ini tak mungkin ku cegah
ayat-ayat cinta bercerita
cintaku padamu
bila bahagia mulai menyentuh
seakan ku bisa hidup lebih lama
namun harus ku tinggalkan cinta
ketika ku bersujud

bila keyakinanku datang
kasih bukan sekedar cinta
pengorbanan cinta yang agung
ku pertaruhkan

Di nyanyikan oleh Rossa drp filem Ayat-ayat Cinta arahan Hanung Biamantyo

Lirik lagu ini mula2 buat aku rasa confuse. tp bila dh beberapa kali aku dgr lagu ini (actually lebih 30 kali arini) baru aku mula faham. aku pon jatuh cinta kt lagu ini. spt biasa la kn, aku yg degil n serba nak tau ni pon surf internet n dapat tau lagu ni frm "ayat-ayat cinta the movie". rupanyer ia difilemkn hasil adaptasi daripada novel Habiburrahman El-Shirazy, sebuah novel pembangun jiwa. Novel Ayat-ayat Cinta memenangi Pena Award Novel Terpuji Nasional 2005 (Indonesia) & The Most Favorite Book 2005 (Indonesia)

Untuk sesiapa yang agak kurang familiar dengan novel ini, ia merupakan novel yang pada aku indah untuk dihayati untuk mereka yang meminati genre Islamik, Cinta dan juga Kekeluargaan. It was a big phenomenon in Indonesia sebelum ia dibawa ke Malaysia dan juga dikatakan jadik hit di sini.

aku baca sipnopsis movie n novel ni n aku rasa sgt bagus. harap2 ia akan ditayangkn kt Malaysia. cuma pelakon citer ni bukan drp kalangan celeb yg famous kt M'sia lerr..Citer ni dh tayang kt Indon. Mmg malatop katanyer laa..lagu pon best. tunggu jer la klau ada kt sini nanti..


Aku masih mencium bau surga. wanginya merasuk ke dalam sukma.
Aku ingin masuk ke dalamnya. Di sana aku berjanji akan mempersiapkan
segalanya dan menunggumu untuk bercinta. Memadu kasih dalam cahaya
kesucian dan kerelaan Tuhan selama-lamanya.”
Sambil terisak Aisha melantunkan ayat:
Yaa ayyatuhan nafsul muthmainnah
irji’ii ilaa Rabbiki
raadhiyatan mardhiyyah
Fadkhulii fii ‘ibaadii
wadkhulii jannatii

(Hai jiwa yang tenang
Kembalilah kamu kepada Tuhanmu
dengan hati puas lagi diridhai
Maka masuklah ke dalam golongan hamba-hambaKu
Maka masuklah ke dalam surga-Ku.)


*tq syg.Love u!


~poster felem ni~

~Novel yg telah dialih bahasa ke dlm B.Melayu~


~petikan pics drp filem~

0 - comments:

Newer Post Older Post Home