Blogger Template by Blogcrowds

hingga kering airmata

kenapa kita sering dambakan cinta yg xmungkin menjadi milik kita? kenapa? tidakkah kita sedar yg kadangkala ia mmg ditakdirkan bukan hak atau kepunyaan kita? macam aku..aku tahu payah utk mencintai. bila sudah cinta, aku xkan menoleh lagi.

adakah cinta perlukan musim? atau kita perlukan zaman yg indah utk memberi cinta? terlalu byk soalan yg perlu dijawap. siapa boleh memberi jawapan kepada semua hal yg membuat kepala dan jiwa kusut ini? bukan aku. bukan dia. bukan kamu.

apa yg aku tahu, mungkin musim atau zaman aku utk perkara mulia itu sudah berakhir. kisah aku bukan seperti romeo & juliet. terlalu kerdil jika dibandingkan dgn adam & hawa. juga tak berharga jika di letakkn di sebelah cerita shah jahan yg memuja mumtaz nya...siapa aku utk sehebat mereka?

kenangan itu xkan dilupakan. aku bersedia. bukan kali pertama. dan aku harap bukan yg terakhir. siapa yg tahu jika sama hatiku dan juga hatinya. aku xmampu memikirkan diri itu lagi. xmampu hidup tanpa cinta. aku xmampu hadapi kepedihan itu. tp aku perlu terus berjalan. bak kata seorg teman, teruskan berjalan tanpa menoleh ke blkg. xguna menanti menadah tangan ke langit menunggu hujan jika alam sudah bah. bukan pelik mintaku. bukan susah mahuku. sekadar mahu melengkapi.

mungkin cinta itu bukan berpihak utk aku. bukan salahku. kerana apa daya ku. pergilah jika itu inginmu. jgn di tangisi. jgn diratapi. ia telah berakhir lama dulu. cuma kedegilan aku menidakkan semua itu.

aku bukan insan ajaib. bukan malaikat yg diciptakan utk tidak bercinta. semua yg kau mahukan telah ku lakukan. kau tetap kecewa. meninggalkan ku. melepaskan ku. setelah apa yg kau beri padaku. ku tutup mata ini. cuba melihat matamu. kerana ketulusan hati itu membenarkan rasa ini. kesedihan dan kepedihan tersungkur di dasar itu buat aku rasa hidup ini tak adil buat diriku. larikan aku daripada kesesatan cinta dusta ini.

tiada lagi kata. hingga kering airmata. aku pergi. utk selamanya. maafkan ku. kucuba menjaga hati yg terlalu kucintai. sekadar berdoa kau bahagia tanpa aku.


p/s:buat mizi&ezul, b&azy, edd&bf, nana&is dan semua yg ada pasangan, hargai cinta sblm ia pergi..

3 - comments:

x mo nangis, nanti macam muke mak dara.......alaaa kasiiiimmmm.....huhuhuhuhu

5 June 2008 at 05:46  

aik...?
aku tada dlm list ka...?
wooo..mentang aku sudah bujang, tada sama aku punya nama la...?

kasi la taruk sama aku punya nama, wuntuk cintaku yg mendatang...muehehehehehe

5 June 2008 at 12:39  

ko xlayak ler nk masuk dlm list ni adie...

10 June 2008 at 20:30  

Newer Post Older Post Home