Blogger Template by Blogcrowds

minyak oh minyak

aku bgn kul 630pm arini. tp aku tido lewat. balik keja aku dok layan citer musang berjanggut. sajer carik citer boring sbb nk kasik mata ngantuk. bila aku bgn, mcm biasa, missed call n sms berlambak. (aku popular ok!) salah satu yg menarik drp B yg ckp, 'isi minyak arini cepat. minyak naik rm2.70.' aku pon agak bosan ngn benda2 nie. sikit2 naik harga! kang aku naik angin kang, semua org susah. dgn perasaan malas, aku pon g mandi n siap g keja. kul 7pm aku dh ada depan kedai nasi ayam kt sentul sbb nk tapau bawak g keja.

dgn niat nk isi minyak yg mmg kosong dlm keta aku, aku pon masuk lane kiri. tetiber, aku mcm pelik sbb keta beratur panjang giler. bayangkan drp kul 730pm, kul 810pm baru aku dpt isi minyak. jarak yg aku kena tggu xsmpi 100meter. haiyoooo...sakit jiwa. rupanya jln kt kl jadik jem giler arini sbb semua stesen minyak dikunjungi ramai mcm ada open house!!

bila dh smpi kt tank, so aku dgn bangga nk isi rm50. full tank occay!! dgn bongkak n muka kekwat, aku amik pam n isi. smpai kt rm47, picu pam tu naik. aku tekan lagi. tetiber ada mamat tegur aku (sebenarnya dia jerit jer) bgtau minyak dh melimpah. huhuhu...1st time isi minyak smpi melimpah. bak kata stacy AF "terlebih sudaaa.."

kt skrin tank tu baru rm49. aku dgn malu n buat2 xmalu, letak pam n carik air utk simbah pintu keta yg dh kena petrol. syiall jer..dh la minyak naik harga. pastu aku g mandikan keta ngn minyak...kaya sgt ker??huhuhuhu....org blkg aku, tgk jer..mcm panas ati jer dia tgk aku. lantakla kn..duit aku k..plg kurang dia ada rm1 drp duit aku isi minyak keta dia.hehehe..aku halal jer la...

aku sebenarnya xkisah sgt pasal harga minyak tu naik. sbb bg aku xkn selamanya nk harap subsidi kn? org malaysia ni 'byk lemak', bukan lemak dibadan (spt lemak dibadan aku yee) tp sikap manja dan suka berharap pd kerajaan. bila semua benda ditarik balik, mula la nk bising2. kita kena sedar, semua tu sementara. mmg akan terasa perit bila kena bayar harga mahal, tp itu hakikat yg kena dihadapi. gaji kecik mcm aku mmg terasa bebannyer. so, aku nasihatkn diri aku n yg lain, belajar menghargai dan mula berjimat.

lepas ni, harga roti canai mau la naik smpi rm1.00 agaknyer!! realiti rite? tol naik, harga makanan naik, tambang public transport etc. matila aku..maybe lepas ni aku akan berjalan kaki ke spital. jimat n leh kurus kn? cuma....mampukah aku??

harapan aku, agar Pak Lah memandang golongan pertengahan dan bawahan dinegara ini dalam membuat keputusan berkenaan kenaikan harga selepas ini. jagalah hati rakyat yg telah menunjukkn kepimpinan anda amat lemah dlm pilihanraya lepas. buktikan, pihak kerajaan punya jalan penyelesaian yg hebat utk semua permasalahan rakyat.


lamanyer tggu...smpi lebam!


ada org jeling aku amik gambo. lepas tu terus aku simpan hp. takut kena saman.


p/s: ada mbr kutuk BN. motiff??

2 - comments:

semua naik....asal yg dalam suar tu masih boleh naik pun dah syukur banyak2.....

5 June 2008 at 06:02  

risau lak nak balik mcm ni.
:(

Ramlah Ram has a new single, titled Cinta Beralah.

5 June 2008 at 17:03  

Newer Post Older Post Home