Blogger Template by Blogcrowds

LQ b4 g Muar

utk ke muar mmg byk dugaan n cabaran.. drp permulaan pelan nk g sana, nk dptkn kereta, g amik keta, n mcm2 lagik..

so aku mulakan ngn kisah odw nk g klang, ada satu keta india dok himpit keta aku. aku pon degil gak masa driving. dia langgar side mirror aku tp cermin dia yg 'terpeleot'. padan muka. si eja dh angin, siap sound mamat tu tp adie suruh cool jer.

lepas balik amik keta ayah kt klang aku ngn eja n adie balik sentul utk bersiap g LQ. kt sana, kitorng hepi la enjoy ngn pertambahan ahli spt suba, meg ryan n mael. n aku mcm biasa turun naik LQ jumpa 'sahabat' aku yg lain. nanti ada yg cop aku kekwat plak. dugaan seterusnya menimpa kami. tangan si adie, terseliuh masa dia cuba meraba bontot sorg pondan drag. xde la, dia terseliuh kt tangga. ada bunyik 'krap krup' katanyer. so, dia dh xleh bawak keta. so tetiber ada 'angle' (aku yg kasik nama tu) yg dtg membantu. dh mcm citer bawang merah plak ada 'pari-pari'...

si mael offer diri nk bawak kitorng g Muar ngn Persona dia. so slps mesyuarat tingkap, kami memutuskan utk menerima pelawaan itu dgn separuh hati sbb, hati dh tawar nk g, tp krn sbb2 tertentu kami cekalkn ati utk kesana. so, aku, adie, eja, nana n mael memulakan perjalanan ke muar dgn seribu harapan dan mengharapkan keajaiban terus menemani kami.

terlalu byk utk aku coretkn disini segala kisah luar dan dalam tentang perjalanan kami. senyum, gelak tawa akhirnya berderai airmata..mesti yg xtau rasa pelik kn? biarlah hanya mereka dan diri mereka yg terasa tahu. yg lain, maafkan aku. terlalu peribadi utk diceritakan..but, mcm biasa aku akan kasik sikit2 hint la...(mesti adie kata dlm hati, baik citer jer drp separuh2!!)

~abg eja bising sbb smpi lewat n ada 'birth mark' yg sama kt tgn kami berlima.
~sesat masa nk cari umah Yati
~tetiber kami jadik keluarga belah pengantin perempuan (plg best masa aku dok posing amik pics sendirik depan pintu, rombongan lelaki yg smpai bawak tepak sirih dh tercegat dpn aku ek!!)
~nana tido depan pelamin
~aku kenal sorg budak comey (motif?? jumpa di banting...!!)
~masing2 dh penat
~aku emo dlm keta
~adie marah dlm keta
~eja nangis
~mael berlagak cool
~etc...



aku ngn mael

ryan, suba n eja

show yg bosan

0 - comments:

Newer Post Older Post Home