Blogger Template by Blogcrowds

TIOMAN..aku merinduimu...

xtau nk mula cmner..terlalu byk perkara aku nk citer pasal trip Tioman ni. semuanyer best2 belaka. rasa mcm xde cacat cela pon. tersusun, teratur n sgt best! kpd sesaper yg tgh baca blog aku ni, jgn jeles la kn..so aku rasa aku akan start ngn kronologi dulu occay??
khamis - 27.03.08
9.30pm - semua dh berkumpul umah aku. kitorng g mkn kt sentul.
10.15pm - gerak naik star lrt g puduraya
10.50pm - 1st time jumpa Abg Hashim (tour guide)
11.05pm - bus dh gerak. awal 30minit. dlm bas grup kitorg plg bising. smpai ada minah tu g ubah tempat duduk..hehehe..
jumaat - 28.03.08
2.30am - berenti kt felda keratong. break 30 minit. aku xtido. pening sbb lalu kt bukit putus kuala pilah.
4.30am - dh smpi mersing. gelap ya amat. aku xtau kt belakang aku dh laut.huhuhu...kitorg lepak2 kt food court tu smpi kedai bukak. main daun terup reramai smbil ngumpat2.
7.15am - bfast. mkn nasi lemak. pastu aku bedal lagik megi eja. drp membazir baik aku abiskn. lapa siot..!
8.30am - dh naik feri. tp lambat gerak coz tersangkut. air xpasang lagik, dia dh nk jalan.mcm baguih jer. so dok la dlm feri tu dlm jarak kurang 100m drp jeti. hanjeng sgt. lama plak tu. lebey 40 minit taww!!
11.20am - dh masuk bilik kt kg.salang. kitorng adalah stop terakhir. feri tu singgah beberapa kg turunkn org. dh mcm naik lrt lak.."next station....."
12.30pm - lunch time. memasing mkn ngalahkn piranna. habis licin. air oren pon abes jugak!
2.30pm - blaja snorkeling. mmg pengalaman xleh lupa. aku smpi kejang dlm air.huhuhu..nasib baek ada 2 mamat cina selamatkn aku. kak azy lak kena asma. lawak tol..
6.00pm - aku tido sbb penat sgt. lebih 36 jam xtido la...yg lain kuar g minum tepi pantai.
8.30pm - dinner.
9.30pm - main 'kotak beracun' tepi pantai. ada ke patut eja suruh aku catwalk ala2 buat drag show? ilang akal ke aper? dh la kaki aku stil sakit. hampeh sungguh. sumer org hepi mengenakn kengkawan masa ni.
10.30pm - lepak kt bar. apa ek nama bar nie? lupa plak. smbil minum kitorng main kad. aku kalah sekali jer..plg byk kalah ialah adie. hehehe..xreti main kad la tu..
12.00am - sumer dh masuk bilik nk tido. aku sebilik ngn jeff. pastu eja tumpang skali. dia xtido bilik kak azy coz dia takut gelap. aku pon xsuka tido terang2. tp aku pasang mini torchlight aku kasik ada cahaya sket. tp kul 5am aku perasan bilik terang. mesti eja yg pasang..huhuhu... bilik sebelah kak azy n b. then adie tdo bilik lagik satu. aku tau sumer tido lena coz penat n prepare utk xtvt esok.
sabtu-29.03.08
8.00am - aku dh bgn n dh siap mandi. tggu kak azy yg lambat utk g bfast.
8.30am - bfast. n ada briefing drp abg hashim.
10.00am - kitong g snorkeling kt salang. memula nk g pulau yg dekat salang. but bila sumer dh turun dlm laut, xsampi 2 minit, memasing dh jauh menghala tgh laut. arus n ombak tetiber jadik kuat. aku org terakhir diselamatkn sbb aku yg plg jauh..huhuhu..nasib baik xkena mkn jerung. so, kitorng pon buat snokel kt tmpt smlm jer. tp kali ni, memasing dh pandai gerak sendiri2. dpt amik gambo ngn 'nemo'. hehehe..eja jeles sbb masa ni dia x ikut.
12.30pm - lunch. makan lagik. lauk best. siap leh tambah2 lagik. sejuta kali best drp mkn kt cafe kesukaan cik duyung "prinz".hehehe..
2.30pm - perjalanan utk xtvt yg plg dinantikan. kami naik bot laju g pulau renggis. kt sini mmg sgt best. aku dpt tgk penyu!!aku sorng jer..yg lain2 xdpt tgk penyu live. aku dh filing2 maya karin berenang ngn penyu mcm dlm citer 'anis' opsss silap citer 'duyung'..best giler babeng!! cuma aku xdpt amik pics ngn penyu tu sbb aku xreti nyelam. abg hasyim dpt la amek pics penyu tu. dia kata tu 'green turtle'. (motif green?? ada ke penyu kaler pink??) pastu kitong gerak g shoping kt kg tekek. bukan ada aper pon. sgt xbest. kawasan ni aku rasa dlm proses nk jadik mcm langkawi. sbb byk pembangunan. jeti pon cantik. n dia ada buat terusan utk bot2 laju. tioman ni pulau bebas cukai. so rokok n arak yg murah. then kitong g pulau paya. mandi air terjun. kt sini aku telah 'mengencingkan' eja. saper suruh dok depan aku..huhuhu...air sejuk giler mcm ais. tp xdlm sgt. ala2 ulu yam jer..tmpt mmg superb. very d natural gitew..! then perjalanan diteruskan ke marine park. kt sini ikan besau2. b siap g kejar ikan smpi langgar platform. aku lak bila kasik ikan makan aku g tolak2 ikan tu sbb aku geli. (sumer xtvt dlm air yee) lepas puas kasik ikan mkn kitong pon balik dgn seribu kepuasan!!
7.00pm - smpai kg salang. sumer g masuk bilik n siap2 nk dinner. sempat layan sunset. romantika di amor...(humm kn best klau syg ada masa nie...)
8.30pm - bbq. mkn smpi dh xleh nk sumbat lagik. pastu g lepak tgk AF. AF????aiyoo..aku ngn b g minum kt cafe tepi jeti yg mmg best tu. ngadap laut. mlm2..langit penuh bintang. sungguh menawan kalbu. yg lain layan AF. yg xleh blah, jeff pon nk tgk saida. apa rr...penangan AF nyer pasal. but later, sumer join aku ngn b kt cafe tu. choc milk shake dia sgt kaww!!xpuas minum segelas smpi aku pow kak azy nyer..wakakaka..
11.00pm - sesi ngurut bermula. semua org telah merelakan bdn mereka di ramas n di ganyang oleh 2 org pompuan in progress a.k.a pondan xcantek. aku, jeff n adie siap wat lat tali lat nk saper dulu. sbb bdn masing2 dh sakit banget!! tp jeff dpt jd org 1st. dia plg lama siot. siap kunci pintu. projek ngn pondan tu kot??wakkakaka..statement xhingat! aku lak masa dia urut ada eja dlm bilik temankn. aku dlm 40 minit. plg kesian adie sbb dia dlm 30 minit jer..wakakaka..xberbaloi!!
1.30am - aku masuk bilik kak azy n lepak atas katil. then terus tertido. sedar2 aku dh sebelah b. adakah aku telah ternoda? aiyoo..keji nyer...
ahad - 30.03.08
9.30am - aku 'dipaksa' bgn. dgn hanya gosok gigi tp xmandi, aku g bfast. sumer pakat kutuk2 aku. aku mmg xde mood giler. masih terbayang berenang ngn penyu.
10.30am - aku dh siap mandi. then kak azy n b ajak jenjalan amik pics. sebenornyer aku yg ajak.hehehe..kitorg jln satu salang amik gambo tiap sudut. hehehe..
12.30pm - dh nk balik. brg2 sumer dh siap kemas. sedey nk tgglkn tioman. rasa kejap benor kt sini. byk lagik benda aku xbuat. xpuas...
1.30pm - naik feri pulang ke mersing..
3.30pm - smpi mersing. lunch. shoping sket2. then lepak kt cafe yg best. minum choc shake. sedap. tgh2 panas dpt menatang tu mmg best. aku dok cari aiskrim 'dafi' tp xder. kt tioman pon xder. bkn ngidam, cuma tringat kt syg jer. kitorng mkn aiskrim 'dafi' masa hujan dlm keta. rindu syg...
6.00pm - naik bas ke kl. aku tido. sbb xnk pening masa lalu bukit putus nanti. ari ujan jer. sejuk.
10.00pm - dinner kt felda keratong. aku minum jer. xlalu nk mkn.
12.00am - smpi puduraya.
12.30am - smpi sentul. kak azy n b terus balik umah diorng. eja laki dia amik kt star lrt. adi tido umah aku mlm tu..
tu la serba sedikit xtvt aku kt tioman. jap g aku post entri pics occay!

0 - comments:

Newer Post Older Post Home