Blogger Template by Blogcrowds

sabtu - ahad - isnin

sabtu (permulaan yg sedey, mlm yg sedey gak)


aku lepak opis smpi kul 10am. borak2 ngn eja yg keja pagi. dia belikan aku nasi lemak. aku yg mmg lapo belasah je nasik lemak tu walau ada sambal..huhuhu (mkn sambil kesat air mata) smpi umah jadik kes plak. tingkap keta aku xleh tutup. tingkap tu dok mengelongsor pelan2 ke bawah. aku dgn geramnyer bukak semua skru kt pintu n naikkan tingkap secara manual. then aku sendal ngn skru. sakit jiwa. kusut pagi2!! aku sms adik aku kata nk tukar keta ngn dia. dia ok. nasib baik..then aku tido dr kul 12 lebey smpi kul 5 lebey. mata aku skrg mmg susah nk tido sgt. dlm kul 7pm si adie smpi. plan nk g umah kak azy tgk AF. dia smpi dgn basah lencun. aku suruh dia terus mandi jer. nasib baik la kwn aku sorng ni dgr ckp aku. bagus budaknya..(1st time puji). b4 g umah kak azy aku g cheras amik keta adik aku dulu. lega sket. mlm tu Saida kuar. "Ok la tu..." bukan best pon..hahaha..cuma dia cantik jer..


lepas abes tgk AF, kitorng gerak g White Coffee mcm biasa. lepak smpi kul 145am then move to Pelita plak. cmner la aku xmakin bulat? asyik g minum n mkn jer..lepak Pelita smpi kul 3 pagi then balik. smpi umah aku ngn adie mcm biasa xterus tido. xtvt biasa. luahan perasaan. mlm ni temanyer 'citer sedey family' ...mmg sedey pon...kul 5am baru memasing diam. aku xnk diam tp sbb adie ngantuk maka aku dgn pasrah (tetap buat gaya pasrah walau tgh baring) terpaksa diam la..kul 7am aku dh bgn...tido 2jam jer..

.................................................................................................................

ahad (pagi yg sunyi, mlm yg hepi)

sbb aku dh bgn kul 7am n stil xdpt lena, aku pon bgn g sidai baju kt luar, sapu sampah, ubah perabot umah (leh kata setiap minggu aku ubah) n tgk citer katon kt tv3. disebabkn tahap kebosanan yg melampau maka aku pon dgn bangganya mengacau adie n jeff yg tgh sedap membuta. aku ajak diorng g bfast. nicky ngn bf dia pon dh bgn so aku ajak mrk skli. but, smpi je kt keta adik aku, enjin xleh start n bunyik alarm xhenti2. malu sehh..pagi2 dh buat havoc. dh la ari ahad. sakit jiwa! kusut! nicky n bf g dulu jln kaki. aku plak abeskn masa dekat 3ominit dok belek2 keta tu even aku mmg xtau apa yg aku belek. adie pon tlg2 gak. jeff jer yg usha drp jauh. then kitorng pon g la jln kaki ke kedai mamak tu slps xtau nk watpe. lepak2 minum n mkn roti canai. humm..dis is 1st time aku,nicky n jeff as a house mate kuar minum sesamer. wat a history! hehehe...balik drp bfast aku call amid (personal mechanic aku) dtg check keta tu. nk jadik citer, bila dia dh betulkn, (wayar jer yg tercabut) dia kata upah soploh hengget. aku yg blur n xdgr sbb bunyik enjin keja ingatkn dia kata singgit. so aku dgn mulianya bg 2 hengget. wakakaka...bodo btol aku!! xpe, nanti aku g workshop dia bagi 10 hengget. sori mid, aku xdengo...tghari tu aku, adie, kak azy n b g sg wang. b belikan hp utk mak dia. lpas tu kitong chow g the curve. ujan lebat. jenjalan kt sana then balik sbb nk tgk anugerah planet muzik APM. seronok bila mawi kalah..hehehe..n plg best tgk aliff aziz yg comey..


lepak umah kak azy smpi abes apm baru balik. smpi umah aku prepare sandwiches sbb esok even aku offday kena dtg buat OT n ada miting.aku tido kul 2am. kul 6am aku bgn. dh lama aku xdpt membuta lebey drp 6jam!!ampehhh...

................................................................................................................................

isnin (pagi yg indah, hari yg bosan)

aku bgn n tgk tv pagi ni. nk mandi awal lagik. adie dok bersiap g keja. jeff stil berdengkur. ari ujan. sedap klau dpt peluk org tido masa2 mcm ni. (sekadar berimaginasi). then adie ajak aku g bfast kt opis. tp aku kena kuar awal. so lepas aku kunci pintu, aku terus mandi n terpacak kt opis kul 730am. g bfast ngn duyung then start dok dlm 'aquarium' smpi 530. lunch aku g mkn ngn adie, duyung, eja n kak zety kt celcom. ptg miting start kul 630 smpi 830. aku smpi umah kul 930pm. ada beberapa isu menarik dlm miting kali ni. just tggu apa yg kitorng akan dpt lpas nie. harap2 yg baik sbb yg buruk dh byk sgt. masa potluck, byk giler makanan. but semua berjaya dihabiskan n di'tapau' oleh beberapa org. antara menu yg ada - nasi goreng, bihun goreng, roti jala, kfc, kek coklat, sandwiches, rendang ayam, hot dogs etc..

0 - comments:

Newer Post Older Post Home