Blogger Template by Blogcrowds

LOVE is Cinta?

smlm aku ngn adie g tgk wayang. kitorng pilih nonton di Cineleisure. sajer coz asyik2 g KLCC or MidValley jer. kitorng yg mmg giler ngn citer indon (bkn citer melayu!!) tanpa teragak2 memilih utk menonton citer LOVE. mmg plan dh lama pon. bagi yg pernah menonton CINTA yg pernah menjengah pawagan 2thn lepas pasti ingat kehebatan arahan Khabir Bhatia mengarah filem ini. LOVE telah dimantapkan lagi dengan barisan pelakon handalan dan terkenal Indonesia dekad ini seperti gandingan Acha Septriasa dan Irwansyah, Luna Maya, Darius Sinathrya, Fauzi Baadila, Laudya Cintya Bella, Sophan Sophiaan, Surya Saputra, Widyawati serta Wulan Guritno.

bg aku, aku suka watak Rama (Fauzi Baadilla) dan Denda (Laudya Cintya Bella). lakonan mereka berkesan. maybe sbb aku jatuh cinta pd keduanya serentak!! Acha juga nmpk bersahaja dlm filem ini berbanding lakonanya dlm Love Is Cinta dgn Irwansyah dulu. aku begitu asyik n kusyuk sampi adie kena marah sbb jwp phone dlm panggung. hehehe..aku mmg xsuka ada gangguan masa tgk wayang. nanti feel n 'emo' aku larik..kui kui kui....

antara yg aku suka dlm Love berbanding Cinta ialah prolog-nya yg sgt bagus. 2 org kanak2 yg berjanji bersama tp akhirnya terpaksa berpisah..then skrip filem ini yg bg aku cukup puitis. cinematography juga xkurang hebat. cuma bab lakonan jer yg kureng sket. aku kasik 3/5 berbanding 5/5 utk Cinta.

secara keseluruhan cerita Love mungkin tidak dapat menandingi Cinta tp ia masih ada sesuatu yg berbeda drp Cinta. Buat anda yg xsuka menonton cerita MELAYU bolehlah cuba memilih untuk menikmati Love, sebuah karya daripada Malaysia namun berpaksikan latar Indonesia. pasti beda kn?

Aku adalah kunang-kunang
Dalam gelap aku terbang
Dalam gelap aku terang
Dan jadikanlah kau senja
Kerna gelap kau ada
Kerna gelap kau intan

Aku hanyalah kunang-kunang
Kau hanyalah cahaya
Dalam gelap kita berbagi
Dalam gelap kita abadi

(petikan puisi yg di bacakn oleh Rama kpd Iin)

Lima Kisah, Satu Kota, Tiada Yang Sempurna Kecuali... Cinta

3 - comments:

hmm,..no comment,..hahahaha

29 April 2008 at 02:14  

luna maya....!

29 April 2008 at 09:49  

luna maya tu,..yg konon2 ade scandal ngan ariel peter pan tu eh,.ke aku silap eh,..hahaha sori la x bp nk kenal mereka2 ini,..hahah

29 April 2008 at 22:34  

Newer Post Older Post Home