Blogger Template by Blogcrowds

Bebudak baru kt Ctc Ctr

Bila ada yg pergi pasti ada yg akan mengganti. Tu lumrah alam. Xmampu disangkal lagi. Tp bg aku tu jugak adalah lumrah bagi aku yg keja setahun 4 bln kt ctc ctr pcmc ni..pelbagai rupa bentuk muka dan warna (opss..sensitif plak) telah muncul dlm hidup aku. Ada yg menakutkan dan ada yg buat aku rasa mcm nk muntah..wakakakaka…namun yg Buntal tetap dlm ingatan!! Aku rindu gak kt Olye..cmner la rupa anak dia gaknyer…Well, just for ur info guys (x-ctc ctr staffs) yg masih mbaca blog aku ni, satish dh berenti. N antara bebudak baru yg masuk sejak August adalah Aida, Suraya, Hema, Azri n Aryl. Semua ni bgus2 mngalahkan aku tau..x tercapai akalmu!!hehehe… keadaan tetap kelam kabut bila nk amik cuti or ada yg mc (aku tetap pegang rekod 22 hari mc!!termasuk 14 hari masuk wad aritu ler.. ) pastu bila dh akhir tahun haritu, spr biasa HR n Kavitha sibuk suruh habiskan cuti n replacement offday sejak tahun lepas. Bayangkan setiap senior mcm aku ada berbelas2 hari cuti yg perlu dihabiskan tp xsemua dpt di’carry forward’ ke next year. After few discussions, 8 hari carry 4ward n balance akan dibayar. N spt biasa, thah tahun bila la plak aku dpt claim utk habiskan cuti n thah berapa jugak yg dibayar oleh HR pon aku xtahu. Slip gaji lepas 3 bulan baru nmpk bayang! Oh ya…aku dh sign janji ‘sehidup semati’ smpi 2011 dgn pcmc utk membolehkan aku dpt incentives yg ditawarkan. So kalau ikut contract aku akan dpt 20% or lebey kurang 1bln gaji January ni..so sesiapa yg xmalu tu leh la mintak belanja kt aku!! (jgn harap…aku nk g bandung n jakarta ok!!!)

1 - comments:

Jay, aku pon windu kat ko..
windu saat-saat ko duduk kat sebelah aku.
Influence aku sampai aku ada blog. Ko dengar setiap rintihan dan tangisan ku...
Thank you very much, my dear friend!!

2 April 2009 at 15:24  

Newer Post Older Post Home