Blogger Template by Blogcrowds

aku ada rumet baru!

thah mcmana tetiber sabtu lepas aku dpt seorg rumet baru..sumer jadik tanpa dirancang btol2.mcm lawak pon ada..bukan pe, dh lama aku xde rumet sejak 'kak azfar' kuar setahun lepas. then aku start dok sowng2 balik.. memuler aku ada dok offer kt adi tp dia nk tgu 'masa' yg sesuai yg aku xtau bila le agaknyer..aku sekadar nk kurangkn belanja aku jer..klau sewa umah aku dh byr kurang then leh la shoping2 lebey sket..wakakaka..


~masa kt Anugerah Skrin ngn Azfar~


so aku nk citer pasal rumet aku ni..

actually aku kenal dia dh masuk 3 tahun. mmg jarang jumpa. mmg dia ada mentioned nk carik umah, so aku ada la offer share bilik ngn aku. tp xsangka la plak dia buat keputusan less than 12hrs n nk masuk umah aku terus sedangkn dia xpenah dtg n tgk pon. aku cuma slalu chat kt ym ngn dia. mcm2 la kitorng share. dr citer opis, family, citer psal personal n mcm2 ler..oo ye, lupa nk kasik tau. dia budak cina. so, skrg 2-2 hsemate aku cina. aku minoriti la...mcm kerajaan la jgk kn?heheheh.. nama dia jeff. umo 24thn. keja tmpt2 buat printing nie. org tg. malim.klau nk tau detail sila tanya sendirik occay!


~ni arr jeff~

bilik aku dh cramp sket. tp aku dh biasa dh. dulu penah bilik aku ada 3 org yg share. masa tu pon ok lg. sbb masing2 xbyk brg n pandai kemas bilik. tu yg plg penting la. mcm ngn jeff pon aku dh pesan mcm tu. hanya 'amik tau' pasal benda2 penting jer. yg lain2 tok sah nk sebok2. umah kena kemas n jgn kotorkn. nasib baik dia xsmoking. aman sket dada aku. hehehe.....n aku rasa dia tau apa yg aku suka n xsuka. harap2 nothing bad happen. dh 2 ari ni aku dok bawak dia jln kaki n tunjuk jln2 area umah aku naik keta. sbb apa2 hal senang. aku bawak dia merayap satu sentul (bdr baru, sentul pasar, sentul east, sentul boulevard, tmn dato senu etc) stesen komuter, mana nk amik bas, lrt, teksi semua arr aku tunjuk kt dia. aku rasa setiap inci aku dh kasik tau termasuk jln2 short cut. tp aku tau dia stil blur lagik. xper slow2 arr...


ada la mbr2 aku tanya, naper aku pilih nk dok ngn cina? jwpn aku senang jer. aku x racist n aku rasa selesa ngn org yg xbyk songeh n faham kehendak masing2. so far aku xde masalah besar ngn nicky n harap2 ngn jeff pon sama la..cuma lpas ni akan ada masalah bila syg aku dtg jer..cmner ek kitorng nk tido nanti????huhuhuhu...


~aku ngn nicky 2thn lpas~

walau ngn saper pon aku stay, yg plg utama adalah kesefahaman. buat apa dok ngn melayu tp perangai tetap cm syiall kn?? so better aku pilih rumet n hsemate melalui perangai yg baik drp pilih sebangsa tapi hanj kn! harap2 pilihan aku tepat...bak kata mak aku, apa yg baik utk aku dia doakan yg baik jgk..luv u mak!

0 - comments:

Newer Post Older Post Home