sepi n get smart!


aku g nonton 2 filem last week. pertama ialah sepi. citer yg mmg aku nanti-nantikan. dgn adanyer nasha aziz, vanidah imran, tony eusoff, eja n afdlin sudah cukup buat aku yakin cerita ini pasti bagus. xperlu aku sebut lain2 pelakon dlm citer ni, sbb semua adalah hebat n ternama di malaysia. pelakon pembantu pon bukan calang2 taww..ada sazzy falak n rozita che wan. anak sufi pon cute gak. (anak ikan ler..)

sebuah kisah yg cukup mudah tp cukup tersentuh bila kita melihat dgn hati , bukan dgn mata. sepi yg digambarkan cukup mendalam. kaitan watak dan babak juga bagus. bagi aku, ia lebih baik drp cinta. ada byk elemen yg berjaya dikupas. kehadiran nasha yg 'gila2' cukup menghidupkn kisah sepi ini. airmata dr kisah sufi dan marya adalah sesuatu yg indah. cinta perlukan pengorbanan. penantian mmg satu penyiksaan, namun xsemua berakhir dgn apa yg kita harapkan. begitu juga bila kita xdpt melupakan org yg kita cintai walaupun dia telah pergi drp kita. hayati kisah ini bukan sekadar melihatnya..

klau la aku dpt kawin ngn nasha..kan best!

lepas tu aku g tgk citer get smart. ada anne hathaway. citer lawak mengong yg buat aku gelak mcm hantu dlm panggung. smpi batuk2 la...bukan la kelakar sgt tp ada la part2 yg yg mencuit hati. aku bersyukur sbb ada kwn2 yg sudi tgk citer ni ngn aku. walau aku plan nk g tgk ngn som1 yg dtg drp jauh tp, apakan daya, angan2 ku musnah..:(

di akhir entri ni, aku nk share puisi drp citer sepi.

bisikku pada bulan
kembalikan temanku
kekasihku, syurgaku
tanpa dia malam menemaniku
sepi memelukku
bulan jangan biar siang
biar alam ini kelam
biar ia sepi
sepertiku....

0 - comments:

Newer Post Older Post Home