Blogger Template by Blogcrowds

Sweeney Todd

memandangkan aku bosan kt opis skrg nie, bialah aku citer sket pasal filem Sweeney Todd:The Demon Barber of Fleet Street yg aku tgk jumaat lepas. aku tau la aku bukan pengkritik filem tp bagi aku citer yg 'kelam' n 'gelap' ni mmg best. mungkin sbb aku suka tgk citer muzikal. kalau korank xtgk lagik citer nie g la tgk. xrugi la..cuma jgn la harap korang dgr lagu2 yg best mcm muzikal dreamgirls, hairsparay or enchanted but semua lagu yg ada sesuai ngn jalan citer.



apa yg aku suka pasal citer ni ialah macamana seorg suami yg terlalu cintakan isterinya sanggup membalas dendam untuk menuntut keadilan terhadap cinta sucinya. walau dia seorg suami yg agak naif, perasaan kasih sayang yg amat mendalam membuatkn dia hilang pertimbangan hingga sanggup membunuh dgn bantuan rakan karibnya iaitu 'pisau pencukur'. mungkin cara itu salah, tp aku kagum. kagum kerana ramai yg beranggapan lelaki xmampu mempertahankn cinta mereka sedangkn Sweeney Todd derita kerana kehilangan isterinya. bila menonton cerita itu aku dpt rasakan aku juga kadang2 begitu. terlalu sayangkn seseorg sampaikn kdgkala membuat benda2 diluar jangkaan. entahlah, expressi cinta sukar diungkapkn..hanya yg bercinta tahu apa yg mereka ingini.

0 - comments:

Newer Post Older Post Home