Salam Aidil Adha

agak terlewat namun masih belum terlambat..

aku menghulurkan salam memohon kemaafan kpd sesiapa jua pembaca blog ini yg ada terasa atau sakit hati atas mana2 entri mahupun apa juga kesalahan yg aku lakukan sepanjang setahun yg berlalu ini..

raya haji dikaitkan dgn penghayatan erti ibadah korban. jadi adakah apa pengorbanan yg telah kita lakukan selama ini mencukupi? ia xkn pernah cukup atau mampu membalas setiap pengorbanan insan2 istimewa terutama ibubapa kita..aku akui diri ini amat kecil dan kerdil bila berbicara soal ini. aku bukan ahli sufi atau alim ulama, tp aku sedar aku perlu terus tegak berdiri dan meniti dibumi Allah ini utk mencari sesuatu yg masih belum pasti...

klau ditanya tentang aku, apa pengorbanan aku untuk hari raya ini...?aku xpunya jawapan yg pasti..aku sukar menentukan samada perbuatan atau tindakan aku itu adalah pengorbanan atau tanggungjawab...entahlah...yg pasti aku tahu jiwa ini sering menjadi mangsa korban...yg pergi tetap pergi..xmungkin akan kembali..aku terima apa jua kehendak takdir. tidak semua yg buruk pd kita adalah penghujung hidup kita..aku tahu ada cahaya dihujung jalan nanti..

buat semua, salam idul adha.



0 - comments:

Newer Post Older Post Home